Nutriție și dietă, Sănătatea copilului

Să înţelegem apetitul copiilor!

Autor:
Niciun comentariu
Timp citire aprox: 4 minute
Vezi toate articolele despre:
apetitul copiilorcopiiDietă echilibratăDigestie sănătoasăstare de bine

Pentru toţi cei care au copii, lucrul cel mai comun care cauzează îngrijorare este problema pierderii poftei de mâncare în rândul celor mici. În întreaga lume există copii care nu doresc să mănânce indiferent de momentul zilei sau doresc să mănânce numai alimentele lor preferate. Problema este că cele mai multe dintre aceste alimente nu sunt sănătoase şi o mulţime de copii îşi pierd pofta de mâncare atunci când trebuie să mănânce alimentele hrănitoare pentru ei.

Când un copil îşi pierde apetitul, acest lucru poate duce la scăderea în greutate şi lipsă de energie. Aceste semne se pot dovedi destul de alarmante pentru părinţi, mai ales atunci când copilul pare prea mic pentru vârsta lui. În acest caz, poate fi vorba de tulburări mai grave de alimentaţie sau poate fi un indiciu că respectivul copil suferă de o anumită afecţiune.

Marea majoritate a copiilor sunt pretenţioşi când vine vorba de mâncare, iar în cazul în care nu văd ceva atrăgător pe masă, ar prefera să meargă la joacă fără să mănânce nimic. Pe de altă parte, starea emoţională a copiilor se poate schimba imediat atunci când vine vorba de o mâncare nesănătoasă, dar foarte elegant prezentată.

Nu puneţi presiune pe copii!

Presiunea prea mare sau stresul reprezintă un motiv pentru pierderea poftei de mâncare în rândul copiilor. Dacă există probleme la şcoală, sunt hărţuiţi sau „luptă” cu anumiţi colegi sau fraţi, aceste lucruri pot avea consecinţe şi la nivelul alimentaţiei. Astfel de fapte pot conduce la corelarea actului de a mânca cu anumite evenimente nefericite. În afară de evitarea unor astfel de stări tensionate pentru copilul dumneavoastră, asiguraţi-vă că nu există o presiune prea mare pusă pe micuţul dumneavoastră pentru a mânca anumite alimente, pentru că se poate ajunge la afecţiuni severe, cum ar fi anorexia sau bulimia. Cel mai bun lucru pe care îl puteţi face pentru copilul dumneavoastră este să începeţi să-i introduceţi în alimentaţie produse sănătoase încă de la o vârstă fragedă, creând astfel o obişnuinţă cu un mod corect şi sănătos de alimentaţie. În acelaşi registru, există medici care recomandă consumul alimentelor sănătoase de către viitoarea mamă chiar din timpul sarcinii pentru că fătul va primi şi se va obişnui cu acest stil de alimentaţie.

Evitaţi să mâncaţi în faţa televizorului!

Distragerea atenţiei este un factor care influenţează apetitul copiilor în general. Televiziunea şi jocurile pe calculator sunt capabile să distragă atenţia adulţilor de la lucruri importante, cu atât mai mult impactul avut asupra copiilor în timpul meselor este cu mult mai mare. Pe de altă parte, atunci când copiii văd un exemplu negativ în jurul lor, îşi găsesc foarte uşor o scuză pentru a renunţa la mâncare. Acesta este motivul pentru care este foarte important ca întreaga familie să stea la masă în acelaşi timp şi să ofere un model pentru cei mici. Din când în când, puteţi să le oferiţi copiilor posibilitatea de a mânca în faţa televizorului, dar asiguraţi-vă că nu va deveni o obişnuinţă care va afecta obiceiurile alimentare sănătoase ale micuţilor.

Gripa scade pofta de mâncare

Unul dintre cele mai comune motive pentru care copiii îşi pot pierde apetitul este gripa. Acest lucru se datorează faptului că această afecţiune cauzează o pierdere mai mare sau mai mică a senzaţiei gustative şi deci a posibilităţii de a simţi gustul mâncării. În cazul în care copilul dumneavoastră are o pierdere bruscă a poftei de mâncare, atunci ar trebui să-i verificaţi temperatura corporală şi să îi oferţi supe şi sucuri naturale de fructe, fără să îl forţaţi să mănânce mese complete. De asemenea, este bine să le oferiţi o dată sau de două ori şi mâncarea lor favorită pentru a le distrage atenţia de la faptul că sunt bolnavi. În acelaşi timp, copiii îşi pot pierde pofta de mâncare şi din cauza efectelor secundare ale unor anumite medicamente.

Stimulează apetitul copiilor cu ajutorul unor mici trucuri

Stabiliţi perioade regulate ale meselor pentru a deprinde organismul copilului dumneavoastră să dorească mâncare în intervalul destinat mesei. De asemenea, încercaţi să faceţi masa distractivă, mâncând cu toţii într-un cadru informal şi având o conversaţie distractivă înainte şi după masă. Specialiştii de la Universitatea din Nevada sugerează ca în timpul meselor să puneţi muzica favorită a copilului dumneavoastră pentru a promova un sentiment de fericire, care poate creşte pofta de mâncare.

Încercaţi să experimentaţi diferite alimente în timpul meselor sau gustărilor pentru a le găsi pe cele care stimulează apetitul copilului dumneavoastră. În acelaşi timp, puteţi prepara alimentele astfel încât să arate şi să miroasă bine, cu ajutorul condimentelor şi a sosurilor agreate de copii.

Încurajaţi-vă copiii să participe la exerciţii fizice pentru a stimula pofta de mâncare. Specialiştii susţin că efortul fizic regulat ajută la menţinerea apetitului pentru perioade mai lungi de timp.

Nu e doar un mit: Fructele cresc apetitul copiilor

Chiar dacă poate părea un clişeu, fructele sunt un excelent stimulent pentru pofta de mâncare a copiilor. Introduceţi în alimentaţia copilului dumneavoastră fructe cât mai multe şi cât mai variate. Fructele sunt o sursă bogată de vitamine, minerale şi fibre. Tăiaţi-le în forme amuzante şi implicaţi-i şi pe cei mici în activitatea de preparare a acestui mic desert. Puteţi folosi, de asemenea, sucurile naturale de fructe sau amestecurile acestora cu sucurile de legume. Fructele îmbunătăţesc nivelul de energie şi lucrează ca excelente stimulente ale poftei de mâncare. Stimularea papilelor gustative se va traduce, de cele mai multe ori, în stimularea apetitului.

Deficitul de vitamine poate induce pierderea poftei de mâncare şi de aceea se impune consumarea unor suplimente de vitamine pentru redarea energiei şi îmbunătăţirea imunităţii la copii. Acestea ajută la promovarea echilibrului nutriţional şi stimularea poftei de mâncare.

Ştiaţi că…?

  • Seminţele de susan conţin cu 50% mai multe proteine decât carnea.

  • Ananasul conţine toată gama de vitamine, acid citric, acid malic, iod, magneziu, potasiu, fosfor, calciu, mangan, sulf, fier, zaharoză, glucoză, celuloză şi bromelaină.

  • Fructul de papaya se consumă crud, ca atare sau se fac salate ori jeleuri, dar şi mâncăruri pe bază de pui sau legume cu sos, ca în bucătăria thailandeză.

  • Produsele din cătină au fost utilizate şi în alimentaţia cosmonauţilor, datorită efectului energizant şi echilibrant, dar şi de mărire a rezistenţei organismului la acţiunea radiaţiilor cosmice.

Părerea ta contează pentru noi!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Fill out this field
Fill out this field
Te rog să introduci o adresă de email validă.

Etichete articol:
apetitul copiilorcopiiDietă echilibratăDigestie sănătoasăstare de bine
Articolul anterior
Crononutriţia: Ritmurile circadiene şi impactul acestora asupra sănătății
Articolul următor
Mercurul, plumbul și aluminiul – pericolele ascunse din alimente!


Vino alături de noi în comunitatea
Better Medicine by Zenyth

Aici, nu vei găsi doar un grup, ci o familie bucuroasă să împărtășească cunoștințe și să te susțină pentru a aduce echilibru, armonie și sănătate în viața ta. În plus, ai acces la cele mai noi informații de sănătate, invitații la evenimente și resurse exclusive.

Vezi toate articolele din categoria:
Nutriție și dietăSănătatea copilului

Te-ar putea interesa și: